El manacorí Rafa Nadal va apuntar que en aquest moment és “impossible parlar de favorits” al Masters 1000 de Tennis de Roma, ja que el torneig just comença i en ell s’han donat cita alguns dels “millors jugadors” del circuit, convertint-lo en una competició “oberta”.
Nadal així ho va manifestar en una roda de premsa prèvia a la seva participació en el torneig del Foro Itálico i en la qual va reiterar que va lamentar profundament el haver de renunciar al torneig Comte de Godó, la seva “casa” i el seu “club”.
L’espanyol va assenyalar que el calendari segueix sent “molt difícil”, ja que les diferents competicions estan col·locades molt juntes i va ressaltar el dur que és jugar tres setmanes seguides.
Preguntat per l’estat físic en què es troba ara, Nadal va assegurar que se sent “bé” i que la seva decisió de renunciar a Barcelona és perquè ara tracta de pensar “més enllà del proper dia o de la setmana que ve”.
Sobre com afronta el proper Roland Garros, a qui aquest any no arriba per defensar el títol de campió, Nadal va explicar que per a ell no hi ha alguna diferència respecte als anys anteriors.
“La pressió i el sentiment no canvien. L’objectiu és el de jugar el meu millor tennis i obtenir els millors resultats”, va assenyalar el tennista. No obstant això, Nadal va apuntar que Roland Garros encara queda molt lluny i que ara està concentrat “a Roma”.