PROTOCOL D'ACCIDENTS

PROTOCOL D’ACTUACIÓ ACCIDENT ESPORTIU

1.- COMUNICACIÓ DE L’ACCIDENT

L’accident haurà de ser comunicat en un termini màxim de 72 hores a  ITEGRA www.itegra.es  i es poden fer servir les següents vies de comunicació:

  1. A TRAVÉS DE LA SEVA TARJETA SANITÀRIA DIGITAL. Aquesta targeta es descarrega en el seu telèfon mòbil després d’haver gestionat la seva alta a la federació. TUTORIAL DESCÀRREGA TARGETA SANITÀRIA.
  2. Poden fer ús del servei d’Atenció al Client de ITEGRA: 960 99 28 40 de dilluns a diumenge fins les 00:00h.
 

Al comunicat d’accidents s’han d’indicar les següents dades:

 

  • Indret on s’ha produït l’accident esportiu; data d’ocurrència, DNI de la persona federada, telèfon de contacte de la persona federada, correu electrònic de la persona federada, codi postal (per assignar Centre) i la descripció detallada de l’accident esportiu.
  • Amb aquestes dades, es donarà d’alta el comunicat d’accident i, de la persona federada rebrà una còpia del comunicat al seu correu electrònic.
  • En un termini màxim de 24h rebrà un e-mail de validació del seu comunicat d’accidents i assignació del centre mèdic on ha de demanar cita per anar a la primera consulta. No és necessària autorització per assistir a la consulta, el e-mail d’assignació és suficient. També rebrà aquesta comunicació a través de notificació al seu mòbil, després d’haver-se descarregat la targeta sanitària digital.
  • La persona federada haurà d’adreçar-se al centre Mèdic assignat, on rebrà un diagnòstic de la seva lesió. El centre mèdic disposa d’un expedient on-line a nom de la persona federada on complimentarà les dades de la visita.
  • L’expedient complimentat pel centre mèdic és analitzat per l’asseguradora, juntament amb la declaració del comunicat d’accident i la persona federada rebrà un correu informant-la de l’acceptació o denegació del seu expedient, en base a les cobertures de la pòlissa. Si l’expedient és VALIDAT per l’asseguradora implica que existeix cobertura i la persona federada pot començar el seu tractament. En cas contrari, si és DENEGAT, mancarà de cobertura.
 
2.- URGÈNCIES

La persona federada pot acudir a urgències en els següents casos:

– Ferida oberta

– Sospita de fractura òssia

– Pèrdua de coneixement

Sempre i quan aquesta assistència sigui objecte d’assegurança, i dins de les primeres 12 hores des que es produeix l’accident esportiu.

Només es pot acudir d’urgències una vegada. Segones assistències d’urgències hauran de ser autoritzades i només en cas de ser post-quirúrgiques, i si l’estat de la persona lesionada ho requereix.

En aquest cas la persona federada haurà d’adreçar-se a un Centre Concertat per l’asseguradora trucant prèviament al telèfon d’assistència: 960 99 28 40

En el moment de la trucada, es declara el comunicat d’accident a ITEGRA i s’indica a la persona federada el centre on ha d’acudir a urgències, emetent una autorització al Centre indicat, amb còpia a l’e-mail de la persona federada (dada que s’informa en declarar el sinistre).

Aquesta autorització d’URGÈNCIES, també es pot rebre al mòbil, si la persona federada s’ha descarregat la targeta sanitària digital.

La persona federada haurà de remetre l’informe d’urgències a soporte@itegra.es, un cop rebut mail de Itegra demanant l’informe d’urgències per valorar el seguiment posterior necessari. També es pot pujar l’informe amb fotografia del telèfon mòbil a través de la Targeta sanitària digital.

Qualsevol altra patologia diferent als motius d’urgència descrits, rebrà assistència entre el primer i segon dia hàbil després de l’accident esportiu.

Tan sols en cas d’urgència clínica greu (la vida de la persona federada està en
risc)
 podrà anar directament al centre sanitari més proper. Un cop
superada la primera assistència d’urgències, la persona federada haurà de comunicar el primer dia hàbil la situació a 
ITEGRA (960 99 28 40) per
a l’apertura d’un expedient i valorar
  el seu trasllat a un centre mèdic concertat. 
3.- AUTORITZACIONS

Serà necessari tenir l’autorització prèvia de la companyia per a realitzar les següents proves i tractaments: proves especials de diagnòstic, especialitat mèdica, TAC, RMN, ecografies, gammagrafies, artroscòpies i intervencions quirúrgiques.

Per acudir al servei de RHB (rehabilitació) en centres assignats per Itegra, i tenint un Expedient VALIDAT per l’asseguradora no són necessàries autoritzacions successives.

En  els casos en que sigui necessària autorització, serà el metge o centre mèdic concertat qui sol·licitarà a ITEGRA  aquesta autorització a través de
l’expedient mèdic on-line i la persona federada rebrà l’autorització per correu electrònic en un fitxer adjunt. Aquesta autorització haurà d’imprimir-se i lliurar-se al centre mèdic assignat per a  les proves que figurin a l’autorització.

També pot rebre notificació amb l’autorització al seu mòbil, si té disponible la targeta sanitària digital.

Qualsevol prova o tractament realitzat sense l’autorització prèvia de la companyia anirà a compte de la persona federada.

Un cop obtinguda l’autorització, la persona federada haurà d’adreçar-se a la consulta amb l’informe del resultat de la prova i serà el metge o centre mèdic qui es quedi amb la còpia del mateix.

També rebrà comunicació en el seu mòbil per poder pujar l’informe-resultat de la prova  a través de la targeta sanitària digital, fent una foto o pujant un PDF.

No seran cobertes les assistències mèdiques en centres de la Seguretat Social o no concertats, exceptuant les urgències vitals.

* Us recordem que:

  1. Serà motiu de tancament de
    l’expedient del sinistre i per tant no continuïtat del tractament
    , si
    durant la BAIXA MÈDICA ESPORTIVA la persona federada realitza activitat
    esportiva, mancant de cobertura els accidents posteriors que
    poguessin produir-se sense estar d’alta mèdica per un accident anterior
    .
  2. L’ accident haurà de ser comunicat en
    un període màxim de 72 hores des que es produeix.
  3. Qualsevol assistència, consulta
    mèdica, proves o rehabilitació, haurà de ser assignada prèviament
    per ITEGRA
    .

 

TUTORIAL DESCÀRREGA TARGETA SANITÀRIA

Més informació
a: 
www.itegra.es o a Atenció al client ITEGRA: 960 99 28 40

 

 

CONTACTE

Katy Duran
E-mail: katy.duran@fctennis.cat
Tel: 93 256 02 02